ההגדרה של "אזעקה סטנדרטית" משתנה די מהר, עם התפתחות מערכות לרכב מחד ויכולות הפריצה של גנבי הרכב מאידך, ולכן חשוב מאוד לשים לב לדרישות חברות הביטוח והמלצות יצרני הרכב ומשטרת ישראל.
בדרך כלל מערכות לרכב שתפקידן מניעת גניבה יחוברו לפחות בשתי נקודות ניתוק חשובות, הכוללות בין השאר: מערכת ההצתה, מערכת הזרקת הדלק, מערכת ההילוכים והתמסורת, מערכת ההיגוי, מערכת החשמל ברכב, מערכת הבלמים וכו'. מבחינת החישה, בדרך כלל מערכות
אזעקה לרכב תופעלנה על ידי מגוון "גירויים", בעיקר ניסיון חדירה לחלל הרכב (חישת חלל ושטח), ניסיון תנועה (חישת זעזועים), וכמובן ניסיון הצתה "לא חוקי".